Monday, January 19, 2015

Tips Menjadi Awek yang sentiasa Wangi

Kau tentu suka kan bila ada budak kecil datang peluk kau dan bagitahu 'WANGINYA KAKAK..'

Tidak perlu sembur minyak wangi bergelen-gelen sebab nak tunjuk kewangian kau, ingat minyak wangi yang bergelen-gelen buat orang sekeliling kau berasa pening. Macamana pula suatu hari kau terlupa/tak sembur minyak wangi kau tu??

Apa yang kau perlu buat,

- Pakai pakaian yang dah berbasuh, jangan pakai baju kitar semula. Walaupun kau rasa kau pakai baju tu semalam sekejap sahaja tapi bau peluh ada jugak melekat berserta habuk dan debu yang memang kau orang tidak nampak.

- Masa basuh baju guna sabun yang wangi dan letak pelembut kain macam softlan, daia, downy ke. bertambah-tambah la wangi pakaian kau

- Bilik kau pun kena wangi. Kadang-kadang kau nak cepat sangat tidak sempat nak sembur miyak wangi, bilik kau wangi akan membantu apabila baunya melekat kau baju/badan korang.

- Titiskan sedikit minyak wangi kau dalam mandian.

- MANDI la hari-hari, syampu rambut 2-3 hari sekali

- kalau kau rajin sapu lah losyen badan lepas kau mandi

Istimewanya tips kat atas, hanya orang yang dekat dengan kau sahaja dapat rasa kewangian kau. Ayuhh!!


Layan lagu Akim dulu - MEWANGI




No comments: