Wednesday, October 5, 2011

Penerima Hadiah Nobel 2011

Hadiah Nobel dalam Fizik
 
Hadiah Nobel dalam Fizik 2011 telah dianugerahkan "untuk penemuan mempercepatkan pengembangan alam semesta melalui pemerhatian supernovae jauh" dengan separuhnya kepada Saul Perlmutter dan separuh yang lain bersama-sama Brian P. Schmidt dan Adam G. Riess .

Hadiah Nobel dalam Fisiologi atau Perubatan

Hadiah Nobel dalam Fisiologi atau Perubatan 2011 telah dibahagikan separuh kepada Bruce A. Beutler dan Jules A. Hoffmann "untuk penemuan mereka mengenai pengaktifan imuniti semula jadi" dan separuh lagi untuk Ralph M. Steinman "untuk penemuan beliau sel dendrit dan peranannya dalam imuniti adaptif ".

Hadiah Nobel dalam Kimia
Daniel Shechtman

Hadiah Nobel untuk kimia telah di anugerahkan kepada penyelidik tunggal di atas "penemuan struktur quasicrystals".


Tahniah dari aku. anda-anda memang genius!!
Sumber lanjutan: nobelprize.org

4 comments:

IMANSHAH said...

bila malaysia nak dapat

Kumbang Jingga said...

tak dpt nobel, dpt hadiah novel pun jadi lah hehehehe...:-p

Hafzan Sarah said...

@IMANSHAH tunggu cikgu la cipta sejarah tu..hehe

Hafzan Sarah said...

@Kumbang Jingga Aah..hadiah novel pun jdi la..lebih kurang je bunyi.. hehe