Thursday, December 1, 2011

Komik kos 10sen dijual harga 6juta lebih!

Selalunya korang beli komik berapa ringgit? Kalau komik doremon ke sinchan tak lebih dari sepuluh ringgit je kan.
Percaya tak satu komik ni dijual dengan harga $2.16 juta! Tukar duit Malaysia jadi RM 6,788,702.87. Kalau beli lamborghini dah dapat 2 3 bijik tu.

Komik yang paling mahal di dunia ini merupakan ''Action Comics No. 1'' yang memaparkan penampilan pertama SUPERMAN. Isu pertama itu merupakan terbitan tahun 1938 dan dilelong dengan harga $1 secara online dekat www.comicconnect.com sejak 11.11.11. Lelongan baru je berakhir semalam, namun siapakah pembeli mahupun penjualnya tidak didedahkan.

 

Dengar kata Nicolas Cage yang beli. Kalau betul ko memang kaya gila ah!

7 comments:

khatgrafik said...

Gile mahal! Tapi tulah kan, harga untuk barang klasik, lagi lama lagi berharga. Tambah2 yang masih keadaan ori.. perghh..

| Lepak Santai Rehat Minda |

model pakaian muslim wanita said...

wow great post thanks

Lea Isnawi said...

gile mahal.

nasib aku bukan peminat fanatik komik2 ni

KizZ said...

WOOW!

Unbelievable!Kaya lah pelukis tu yek

Adzrien Shoppe said...

lepas tu ada pulak budak kecik yg terambik & koyak2kan. kecuali dia framekan kat dinding.. adoi! duit terlebih, minat sangat tu.

sara pedrosa said...

@khatgrafik betul2..brang payah nak cari, makin klasik brang tu makin naik harga.

@model pakaian muslim wanita ;) u're welcome

@Lea Isnawi tukang beli ni memang fanatik, obses, tabbaruj, maniac dah kot..haha

@KizZ rasanya bukn pelukis tu yg kaya, tp owner buku sblomnya

@Adzrien Shoppe msti susah nk jaga kan kak, brang mahal mst ada je yg nk curik

miss dieb said...

uishhh, dasyat...baik bg aku. leh beli rumah banglo...huhuhuhu