Wednesday, December 19, 2012

masalah paip tersumbat sebab rambut

Sekarang rumah aku ada masalah paip tersumbat. Saluran paip yang kat bilik air utama.
Dah dekat seminggu air yang bertakung dibiarkan begitu..makin lama makin tak sedap baunya.
Aku suspek saluran paip ni tersumbat sebab rambut sangkut
Dulu pernah terjadi kes macam ni, kitorang panggil orang datang baiki
Mamat tu tunjuk banyak gila gumpalan rambut-rambut yang berjaya di tarik keluar

Kali ni nak cuba baiki sendiri dulu, tak payah kena keluarkan duit bayar upah orang kan
Malangnya,
Macam-macam cara aku dah cuba, antaranya siram dengan air panas, tak berapa menjadi cara ni..
sekejap je okey lepas tu tersumbat balik.
Pam-pam lubang tu tak jalan jugak.
Tuang asid pun sama.

Lepas tu aku ada beli spiral dawai, ikut stail mamat yang datang baiki hari tu. panjang dawai ni bermeter-meter, aku beli kat kedai hardware 15 ringgit.
rupa dawai yang aku guna
Aku try jolok-jolok, tarik-tarik keluar ada la sedikit gumpalan rambut yang melekat.
Lapang sikit dada, kira menjadi juga teknik ni sebab air dah boleh mengalir sikit-sikit.
Cuma aku rasa skill aku tak berapa nak ada, apa taknya mamat hari tu buat sekejap je.
Aku buat sepetang tak siap-siap lagi. hehe

~tengah berusaha lagi untuk keselesaan sejagat

No comments: