Wednesday, March 14, 2012

Buah Berangan

Ingatkah lagi korang pasal buah ni?
Bentuk ala-ala gasing tapi leper, kulit keras warna coklat. Isi dalam warna kuning koko.
Sekarang ni susah sangat nak cari buah ni..dah pupus ke apa
Dulu masa kecik-kecik selalu gak makan buah berangan ni.
Kalau tak beli, mesti kutip kat pokoknya.
Dulu depan sekolah rendah aku ada sepohon pokok berangan.
Lepas balik sekolah sambil tunggu van datang ambil, aku akan kutip buah-buah tu.
Dapat 4 5 bijik pun jadi la, pastu balik mesti suruh ummi bakarkan.
Ahh sedapnyaaa! Lemak-lemak manis berperisa kacang

Kenapa buah itu dinamakan buah berangan ya?
Adakah bila kita makan buah tu kita akan mula berangan?
Hahahh..sebenarnya,
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Aku pun tak tau


2 comments:

-Incek Fik- said...

Fik suka makan buah berangan ni. dia manis-manis lemak rasa dia.


kat beijing ni banyak apek-apek yang jual kat tepi jalan hehee ^^

sara pedrosa said...

@-Incek Fik- untung la..hehe
kat sini susah betul nk cri skrang