Sunday, January 16, 2011

Saya Malas Pergi Sekolah



Teringat zaman kecik2 dulu..aku adalah antara kanak2 nakal yang suka ponteng sekolah.
masa aku sekolah rendah dulu, terutamanya semasa di darjah satu boleh bilang dengan
jari berapa hari aku ke sekolah dalam masa sebulan..haha..terukkan.
bila diingat balik rasa kelakar pun ada, menyesal pun ada..menyesal sebab susahkan ummi dan abah serta cikgu2.
macam2 yang aku buat bagi mengelak pergi sekolah antaranya,

- berbungkus dalam selimut dan pura2 tidur..tapi abah paksa gak aku bangun, tarik selimut tu.
tapi ianya tidak berakhir disitu saje..sebab kemudiannya aku,

- kunci diri dalam bilik air..perkara ni memang buat abah n ummi aku hangin, diorang ugut2 sket
bagi aku kecut perut..barulah aku kuar dari bilik air tu. ha..tapi kali ni pun taktik aku tidak berakhir disitu saje,

- sampai di sekolah, aku meragam tak nak kuar dari kereta..siap kunci pintu kereta lagi.
kunci mengunci ni memang kepakaran aku ya..jenuh abah aku nak menangkap aku untuk disumbatkan ke dalam kelas,

- lepas berjaya ditangkap oleh abah aku..aku bukannya reti nak berjalan kaki sendiri ke kelas..
aku kakukan kaki aku sampai abah kena dukong aku plak..masa tu meraung-raung la taknak g kelas. femes gilakk kami anak beranak sebab pelajar2 lain termasuk cikgu2 duk pandang..terpaksalah abah aku tebalkan muka.

disebabkan kelampauan aku yang malas pegi sekolah ni, abah terpaksa tukarkan aku ke sekolah lain. dengan abang aku sekali terpaksa tukar..sekali lagi aku menyusahkan orang lain.
di sekolah baru tu baru aku jadi baik sket..dah kurang ponteng, walaupun dalam seminggu tu ada gak rompong2. =D

Alhamdulillah..dalam malas2 aku masa kecik2 dulu berjaya gak aku sampai ke tahap sekarang..
dah tahun akhir di universiti..hehe..proud sket.

p/s: kenangan masa kecik..walaupun tak semanis mane tetap tidak akan dilupakan..
harap2 pasni tak payah la aku nak susahkan ummi dan abah lagi. pengorbanan diorang tiada galang gantinya..papepun aku akan membalas sedaya yang mampu..Insya-Allah.
::THANKS FOR READING::

4 comments:

ijatnuar87 said...

heheheh..geng2 budak nakal la nih,hehehe...pernah gak gitu,tpi masa tadika jek...

Hafzan Sarah said...

hehe..nakal time kecik2 je..skang tak dah =D

princeduyong said...

nakal takpe...jangan jahat... :)

Syafiq Rosli said...

ahak..bese la tuh kan