Pages

Sunday, March 13, 2011

Cara Baik Pulih Handphone yg Dimasuki Air

Masa naik bas pagi tadi, aku dengar-dengar orang sebelah aku cakap dengan member dia. Bukan sengaja curi dengar, tapi dia tu yang cakap terang n jelas :D


Member sebelah sana tu cakaplah yang handphone dia rosak, masuk air. Macam mana air masuk tak tau ahh.
Member sebelah sini pun bagilah satu tip, cara yang tak penah aku dengar.
Tapi dari kesungguhan dia cakap tu macam boleh guna pakai tip tu.
Dia cakap kalo handphone masuk air, rendam dalam beras. 
Buang penutup belakang, cabut bateri, keluarkan simcard dan rendam handphone tu semalaman dalam beras. 


Gambar: Kalo tenggelam terus macam ni tak dapat nak diselamatkan dah la kot


Rasa macam nak try, nak uji betul2 menjadi ke tak cara tu. Tapi takkan la aku nak g rendam handphone aku dalam air pulak sebab nak bereksperimen.hehehh
Ada sesape penah cuba wat macamni?