Saturday, February 12, 2011

Kerusi Yg Tak Macam Kerusi

Kerusi-kerusi yang direka oleh pereka-pereka hebat di seluruh dunia. 

Beautiful Outdoor Lounge Chair by Pooz
- Kerusi untuk berjemur. Cantik dan unik, diperbuat dari kayu oat dan walnut. Sesuai sangat lah kalo nak berjemur bawah cahaya matahari di tepi kolam ke pantai.  Tapi nampak macam tak selesa, boleh sakit tulang vertebra.

The Knot collection by Atelier Blink

- Yang ni pulak macam simpulan tali..sangat kreatif sampai dah macam takde rupa kerusi lansung :D Strukturnye di buat dari bulu biri-biri..agak2 mahal la.

 



Segmented Chair by Revol Design

 
- Bersegmen-segmen, macam ulat saje..nasib baik 4 segi. Kerusi kusyen juga span. Kalo kecik agaknya dah boleh buat basuh pinggan kan. Yang ni pun kerusi untuk berjemur tengah panas jugak.

The Pyramid Chair by Karim Rashid

  - Tiru bentuk piramid yang dekat Mesir tu tapi diterbalikkan. Lawa kerana warnanya, tapi nampak tak stabil je.

 The Seatub by Baek Ki Kim
- Diinspirasikan daripada tub mandi. Kalo terbalikkan pastu letak tayar kat depan boleh wat keto tolak. Kerusi ni materialnya, carbon fiber disaluti bahan berkilat. Kiranya kerusi ni ada 3 fungsi, boleh wat tub mandi dan keto tolak..buat akuarium ikan pun jadi.





Robotic Chair by Max Dean et al.
- Kerusi robot. Bentuknya ketara benar mcam kerusi. Nampak fleksibel. Berkecai pun boleh bergabung balik. Ciptaan yang hebat!









Lastly,
-kerusi bukan untuk diduduk tapi untuk dipakai di kaki.
Itu aje. Cukuplah. Nak tengok banyak lagi cek kat laman bawah ni sendiri.

8 comments:

miss nimnim said...

kerusi nie sume cam xnak kasi orang duduk je

Hafzan Sarah said...

ha ha..mungkin..aksesori tambahan semata-mata

~ Kak Azz ~ said...

Hehehe...

Berkenan kat kerusi yang last sekali tu... haha.. Kreatif sungguh dorang ni kan...

miss fatihah said...

haha yg no 4 tu dasat

Hafzan Sarah said...

kak Azz, miss fatihah,

memang kreatif kan sampai dasat jadinya.
Idea ringkas je, tapi kekadang tak terpikir

Ain Tralala said...

mcm mana lah nak jalan lau pakai kasut yg mcm kerusi 2.. x terjunam ka... hairan bin pelik betol...

Hafzan Sarah said...

Ain,

entah la Ain..stylo punya pasal, tak kisah la buleh jalan ke dak kot. he he

Tuan-Belog said...

mcm menarik je ni...hehe...